Prowadzenie sklepu internetowego w Niemczech wymaga od przedsiębiorcy znajomości przepisów prawa oraz poprawnego sformułowania wszelkich wymaganych zapisów i pouczeń – ich brak grozi bowiem kosztownym upomnieniem adwokackim.

Czym jest upomnienie adwokackie?

Niemieckie kancelarie prawne wyspecjalizowane w wyszukiwaniu nieuczciwych konkurentów szybko znajdą ewentualne braki lub niepoprawne sformułowanie wymaganych prawem zapisów i pouczeń. Wiąże się to z upomnieniem (Abmahnung) oraz sowitym wynagrodzeniem adwokata strony przeciwnej (średnio 1.000-2.000 Euro). Już przy rozpoczęciu działalności należy zwrócić na to szczególną uwagę.

Oferujemy:
• sformułowanie Ogólnych Warunków Umów (AGB),
• sformułowanie noty autorskiej (Impressum) – prawo niemieckie wymaga posiadania noty autorskiej, której nie zastępują same dane kontaktowe,
• sformułowanie pouczeń konsumenckich (Widerrufsbelehrung) – brak poinformowania konsumenta o możliwości odstąpienia od umowy, oznacza przedłużenie prawa do odstąpienia do 12 miesięcy i 14 dni (§ 356 Abs. 3 S. 2 BGB). Ważne! Należy też uważać na pliki ciasteczek (cookies). Zgodnie ze stanowiskiem Trybunału Federalnego, konsument powinien móc samodzielnie wybrać, na które ciasteczka się zgadza. Nie jest dopuszczalne przedkładanie konsumentowi całej listy ciasteczek, tak żeby tylko kliknął „zaakceptuj”.

Ochrona danych osobowych (RODO/DSGVO)

Ochrona danych osobowych i ich właściwe administrowanie to – za sprawą RODO (DSGVO) – bieżący temat zarówno w Polsce, jak i w Niemczech. Niemiecki konsument jest jednak znacznie bardziej wrażliwy na to, kto i w jaki sposób posługuje się jego danymi.

Ochrona własności intelektualnej

Z kolei zbieżność znanej marki ze sprzedawanymi przez nas i nabytymi w sposób legalny produktami, może być uznana za czyn nieuczciwej konkurencji, doprowadzić do zobowiązania nas do zaniechania handlowania towarem (Unterlassungserklärung), odszkodowania i ujawnienia swoich kontrahentów. Postępowania te ze względu na wysoką wartość przedmiotu sporu są szczególnie dotkliwe dla mniejszych przedsiębiorców.

• Pomożemy Ci odnaleźć się w skomplikowanych przepisach i rozpocząć biznes na rynku niemieckim.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat prowadzenia i funkcjonowania sklepów internetowych w Niemczech zapraszamy do kontaktu i do umówienia się na poradę prawną.

 

Sporządzenie dokumentów do niemieckiej strony internetowej

1. Zapoznamy się z charakterem i specyfiką świadczonych przez Ciebie usług przez Internet oraz zastosowanymi rozwiązaniami technicznymi (sposób płatności, klientela, dostawa).
2. Zaproponujemy niemieckojęzyczny regulamin sklepu oraz dostosujemy go do Twoich wskazań.
3. Wskażemy Tobie, które z zaproponowanych przez Ciebie klauzul są niezgodne z prawem i muszą być usunięte, tak aby nie narazić Ciebie na upomnienie (Abmahnung).
4. Ukształtujemy politykę prywatności zgodnie z wymogami prawa niemieckiego.
5. Sporządzimy formularz odstąpienia od umowy oraz formularz reklamacyjny dla niemieckiego konsumenta.
6. Sporządzimy notę redakcyjną (Impressum).
7. Zaproponujemy stałą obsługę prawną, ażby informować Ciebie o zmianach dotyczących prawa konsumenta niemieckiego, jak i przedstawiać Tobie propozycje zamiennych rozwiązań, które ustrzegą Ciebie przed Abmahnung.

Koszt usługi – od 700 Euro netto.